BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, February 1, 2013

Wahai pensyarah. Adakah kamu mengandung?

Seorang pensyarah kategori tengah umur. Nama diberi J. Sophie anak muda yang selalu keliru dan kabut tentang kehidupan. Merupakan pelajar yang sungguh buta it. Ouh ya, J pensyarah it.

Selalu sangat memandang ke perut J membuatkan Sophie keliru. Namun kali ini lain keliru itu di-iyakan saja sebagai suatu yang normal. Manakan tidak perut buncit J yang selalu mengenakan baju kurung corak bunga besar dan tudung sarung dirasakan sesuatu yang tiada mustahil bagi seorang yang berumur tengah. Hidup mungkin dah selalu bahagia bersama suami tercinta. Ahai. Fikir Sophie sedapkan jiwa.

Namun fikirannya itu rupanya penipuan belaka.

Ada satu hari. J tidak datang ke kelas. Masuk kali ini dah dua kali J tidak bilang pada ketua kelas dia tidak dapat datang ajar. Pelajar setia tunggu sampai minit ke 60 baru sibuk berambus. Ya, dah nama subjek it masa tunggu apalagi mainlah mukabuku dapat isi masa kosong baca quote Ustaz Azhar Idrus, tambah pahala tambah ilmu.

Tidak disitu berhenti. Sophie dengar J masuk hospital sebab medical check up. J mengandung. Ouh. J mengandung?. J pensyarah pertengahan umur perut buncit itu mengandung?. Maka selama ini perut bucit yang dilihat Sophie itu rupanya ada baby.

Risau pulak Sophie kagum pun ada. Bukan apa. Risau risiko kesihatan pertengahan umur wanita mengandung satu. Dua, kagum walaupun pertengahan umur masih bertenaga buat baby. Ah, rezekikan tuhan bagi. Ok, bulan lima nanti bakal ada manusia lahir dari perut J.

0 comments: